Biedronka daje 100 tys. zł debiutującym artystom w konkursie „Piórko”

Materiał informacyjny Sieci Biedronka
Przeczytanie tego tekstu zajmuje jedynie 3 minuty. Dla początkujących ilustratorów te 3 minuty mogą zdecydować o całej przyszłej karierze. Jeśli po przeczytaniu zgłoszą się do tegorocznego konkursu Biedronki „Piórko 2020”, będą mieli szansę na wygraną w wysokości aż 100 tys. zł. Prace graficzne należy nadsyłać poprzez stronę piorko.biedronka.pl. Właśnie mija półmetek II etapu, artyści mają czas na nadsyłanie ilustracji do 30 lipca br.

Każdy rysownik stawia czoła wielu wyzwaniom – realizuje pomysły wymagających klientów, cierpliwie doskonali warsztat, walczy z brakiem weny. Wszystkie te próby odchodzą w niepamięć, gdy na okładce książki pojawia się jego nazwisko, a praca zostaje bardzo hojnie wynagrodzona. To właśnie staje się udziałem zwycięzcy w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Warunki wygranej są dwa: po pierwsze trzeba być debiutantem, bez publikacji książkowych w portfolio, a po drugie: trzeba mieć mnóstwo talentu. Niełatwe? O tym, że takich osób jednak nie brakuje, co roku przekonują się jurorzy Piórka, do których należą znakomite nazwiska ze świata sztuki i mediów. Co roku jury ocenia kilka tysięcy prac tekstowych i graficznych, a od początku istnienia konkursu Biedronki nadesłano ich ok. 26 tysięcy. Od 2015 roku powstało już pięć książek dla dzieci w ramach „Piórka”: „Szary domek”, „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda” oraz „O królewiczu, który się odważył”. Wszystkie trafiły na półki sklepów Biedronka w całym kraju. Łącznie sprzedały się w ponad 220 tys. egzemplarzy.

Narysowani przyjaciele

Najpierw do Piórka zgłaszają się debiutujący pisarze, nadsyłając opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Ten etap mamy już za sobą: 23 czerwca czek na 100 tys. zł otrzymała poznanianka Agnieszka Syczyło, za historię „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy”. Teraz pora na grafików, którzy mają za zadanie stworzyć do opowieści o Malwinie ciekawe ilustracje.

Co jest kluczem do sukcesu?

Technika nadesłanej pracy nie jest tu istotna. To, co liczy się dla jury, to umiejętność dopasowania warstwy graficznej do treści zwycięskiej książki i ciekawa „kreska”. Artysta po prostu musi sprawić, by mali czytelnicy Piórka mogli zobaczyć bohaterów opowieści i stać się ich przyjaciółmi – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor do spraw komunikacji w sieci Biedronka i juror „Piórka”

Czego zaś twórcy powinni się wystrzegać?

Warto, aby uczestnicy konkursu pamiętali o tym, że ilustracja jest nierozerwalnie związana z tekstem, ale nie powinna dosłownie go obrazować. Jej zadanie to pogłębianie literackich doznań, a do takiego wyzwania rysownik powinien podchodzić indywidualnie i nie powielać utartych schematów - tłumaczy Katarzyna Nowowiejska, przewodnicząca kapituły konkursu w kategorii Ilustracje

Po publikacji w ubiegłym roku zwycięskiej książki „O królewiczu, który się odważył” zaczęłam otrzymywać propozycje przygotowania szkiców do książek dla dzieci z zagranicznych magazynów i wydawnictw. Cieszę się, że mam taką pozycję w portfolio, klienci to zauważają i gratulują. Wygrana w konkursie Piórko jest dużym atutem dla ilustratora. Co bym doradziła debiutantom? Nawet jeśli wydaje im się, że nie mają wielkich szans, bo konkurencja będzie duża to warto spróbować. Wyłączmy wewnętrznego krytyka, który czasem nas paraliżuje i do dzieła! - zachęca Julia Hanke - zwyciężczyni Piórko 2019 w kategorii Ilustracja.

Prace należy zgłaszać poprzez formularz na piorko.biedronka.pl. Termin nadsyłania ilustracji mija 30 lipca. Rozstrzygnięcie tego etapu konkursu zaplanowano na początek września, a nowa książka trafi do sprzedaży w sieci Biedronka w listopadzie.

Materiał oryginalny: Biedronka daje 100 tys. zł debiutującym artystom w konkursie „Piórko” - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3