Są światła, dzwonek i półrogatki
(fot. Fot. A. Rusinek)
2 grudnia 2002 roku w tym miejscu zderzył się szkolny autobus z dalekobieżnym pociągiem. Zginęło pięć osób, w tym troje dzieci. Sześcioro zostało poważnie rannych.
- Chciałbym podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w przywrócenie bezpieczeństwa na tym przejeździe - dyrekcji PKP PLK, która była inwestorem, wykonawcom, a także posłowi Zbigniewowi Krutczence i radnemu wojewódzkiemu Ryszardowi Wolffowi - mówił wójt Marek Kubaszewski.
Koszt inwestycji na przejeździe w Zawistach w wysokości 650.000 złotych poniosły Polskie Koleje Państwowe.
Ponad rok po tragedii w Zawistach przywrócono przejazd strzeżony - teraz kategorii B, z pełną sygnalizacją. W chwili uruchomienia przejazdu na miejscu byli Krzysztof Galas z wydziału inwestycji PKP PLK Warszawa, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach Jan Telecki, naczelnik oddziału informatyki i telekomunikacji ZLK w Siedlcach Wincenty Lis, naczelnik działu nawierzchni i podtorza Henryk Koziewicz, przedstawiciele firmy, która wykonała sygnalizację Bombardier Transformation ZWUS Katowice - Jerzy Ścisło i Piotr Dobry.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?