Bejeweled z Muhammadem Alim?

materiał partnera

Wszyscy z pewnością znamy sylwetkę zmarłego kilka miesięcy temu, jednego z najpopularniejszych bokserów w historii tego sportu – Muhammada Alego, który na całym świecie stał się rozpoznawalną ikoną tego sportu. Muhammad Ali stał się również swojego rodzaju elementem popkultury – powstała masa gadżetów z wizerunkiem sportowca, ale również biografii czy książek opisujących karierę boksera. Tym razem przyjrzymy się grze komputerowej z udziałem znanego sportowca, a mianowicie Muhammad Ali: Puzzle King – grze logicznej przeznaczonej na przeglądarki internetowe oraz urządzenia mobilne, jak smartfony oraz tablety.

Muhammad Ali: Puzzle King to oryginalna adaptacja mechanizmów rozgrywki znanych z Candy Crush czy też jeszcze wcześniej: Bejeweled; podobnie jak w tym pierwszym z podanych tytułów, również tutaj gra podzielona jest na kilkanaście etapów, z których każdy charakteryzuje się innym poziomem trudności i zestawem zadań do wykonania; etapy są ponadto powiązane fabularnie, choć zdecydowanie luźno, i mają przede wszystkim obrazować rzeczywistą drogę Alego na szczyt bokserskiej kariery – tak, w tej grze pojawiają się również elementy tej dyscypliny sportu, choć trudno było przypuszczać, by w produkcji pod takim tytułem mogło być inaczej – są one jednak całkiem rozbudowane, bardziej niż można się spodziewać na pierwszy rzut oka.

Ale po kolei. Przede wszystkim podstawowym elementem mechaniki zabawy jest łączenie elementów tego samego koloru – przynajmniej trzech; w tym przypadku elementem tym są rękawice bokserskie – czerwone, niebieskie lub zielone. Nie są one jednak łączone przez grę automatycznie, co sprawia, że sami musimy nie tylko planować nasze ruchy, których mamy ograniczoną liczbę, w taki sposób, aby odpowiednio ułożyć poszczególne elementy, ale również samemu poprowadzić linię – w przeciwieństwie do klasycznych produkcji opartych na Bejeweled możemy to robić również po skosie, przy czym nie możemy się „cofać” – zaznaczenie wszystkich przylegających do siebie rękawic może okazać się niemożliwe w niektórych przypadkach. Rękawice tworzące kombinacje przekładają się z kolei na ciosy, jakie Ali wymierzy przeciwnikowi – im dłuższą kombinację uda nam się stworzyć, tym większe obrażenia zadamy. Mechanika zadawania obrażeń przekłada się na to, że zamiast osiągać określony pułap punktowy na każdym z etapów, musimy po prostu zredukować liczbę punktów zdrowia oponenta do zera – oczywiście za „ponadprogramowe” obrażenia otrzymujemy dodatkowe punkty oraz mamy szansę na zdobycie jednego z przedmiotów, który możemy wykorzystać, aby ułatwić sobie rozgrywkę, jak na przykład usuwające wszystkie rękawice danego koloru i tak dalej.

Po ukończeniu każdego z etapów otrzymujemy medal: brązowy, srebrny bądź złoty – prezentujący jak sprawnie uporaliśmy się z danym poziomem oraz nieco monet: te ostatnie przeznaczyć możemy na wspomniane wcześniej specjalne przedmioty bądź odblokowywanie różnych dodatkowych opcji rozgrywki. Każdy z etapów charakteryzuje się także innymi zadaniami do wykonania – w niektórych wystarczy tylko pokonać przeciwnika, zaś w innych musimy jeszcze przedtem wykonać określone kombinacje ciosów i tak dalej, oraz poziomem trudności. Na dalszych etapach przyjdzie nam nie tylko zmierzyć się z przeciwnikami z większą pulą punktów zdrowia, ale również rozmaitymi przeszkodami, jak na przykład ciężary porozsiewane na planszy – uniemożliwiają nam one ruch i często musimy nauczyć się je „omijać”, jeśli chcemy ukończyć poziom.