W przypadku powiatów chodzi o dofinansowanie budowy dróg z środków Mazowsza, w przypadku Ostrołęki – z środków unijnych.
I właśnie prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski mógł mieć najwięcej powodów do zadowolenia. Bo w tym przypadku dofinansowanie jest naprawdę imponujące – niemal 26 milionów złotych. Ostrołęka dostała te pieniądze na jeden projekt, w którym znalazło się kilka inwestycji. Całość inwestycji to ponad 35 mln zł.
Projekt jest jeden, ale wchodzące w jego skład inwestycje i zadania zupełnie różne – wszystkie łączy wspólny mianownik, który znalazł się w tytule projekt – chodzi o poprawę mobilności miejskiej.
Zadania, które są dofinansowane z UE to między innymi – trwająca już – budowa ulicy Dobrzańskiego.
W projekcie zapisano także zakupy inwestycyjne Miejskiego Zakładu Komunikacji – 10 nowych autobusów (w tym 5 z napędem elektrycznym); 15 nowych wiat przystankowych z elektronicznymi tablicami informacyjnymi.
W skład projektu wchodzi też budowa i przebudowa ścieżek rowerowych w Ostrołęce (prawie 7 km) a także inwestycja w inteligentne systemu sterowania ruchem (między innymi system monitoringu na 23 skrzyżowaniach w mieście).
Dużo mniejsze – ale dla tych samorządów niemniej ważne – dofinansowanie uzyskały samorządy powiatów. W każdym przypadku chodzi o 60-procentowe dofinansowanie do inwestycji drogowych:
- w powiecie ostrołęckim – budowa kolejnego, ostatniego już, fragmentu drogi Kadzidło-Łyse-Łączki (dofinansowanie: 4,2 mln zł)
- w powiecie wyszkowskim – budowa drogi na odcinku Wyszków-Rybno-Kręgi Somianka (3,9 mln zł)
- w powiecie ostrowskim – budowa drogi Zaręby Kościelne-Kępiste-Borowe (1,9 mln zł)
- w powiecie makowskim – budowa 6-kilometrowego odcinka drogi na trasie Przasnysz-Baranowo (2,3 mln zł).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?