12 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Drzemki w Pracy

Redakcja
12 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Drzemki w Pracy<br>Wbrew pozorom, trudna sztuka, a nadmiar obowiązków często nie pozwala się skutecznie oderwać od zawodowej rzeczywistości
12 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Drzemki w PracyWbrew pozorom, trudna sztuka, a nadmiar obowiązków często nie pozwala się skutecznie oderwać od zawodowej rzeczywistości Janusz Wójtowicz
Według badań amerykańskich naukowców kilkanaście minut snu w ciągu dnia potrafi zdziałać cuda: poprawić pamięć, szybkość podejmowania decyzji, zwiększyć produktywność i kreatywność czy złagodzić objawy stresu, co ma ogromny wpływ na naszą pracę.

O tym, że aktywność fizyczna ma wpływ nie tylko na nasze mięśnie, ale i na pracę mózgu, nie trzeba dziś nikogo przekonywać. Okazuje się że ruch wspomaga proces zapamiętywania, a co się z tym wiąże może mieć duży wpływ na efektywność rozwiązywania problemów i wspomagać pomysłowość. Dlatego, nie bójmy się wstać od biurka.

Nawet najlepiej dobrane krzesło nie uchroni nas przed bólem pleców, jeśli będziemy siedzieć non stop przez kilka, a nawet kilkanaście godzin. Co 1-1,5 godziny warto wstać i zrobić sobie przerwę do komputera. Optymalnie byłoby gdybyśmy ten czas wykorzystali na wzięcie kliku głębokich wdechów, a nawet zrobienie paru skłonów, dotlenimy mózg, rozruszamy zastane mięśnie – co wpłynie na komfort naszej pracy- tłumaczy Sabina Dąbrowska- Olbryś, ekspert Grupy Pracuj.

Przerwę obiadową wykorzystujesz, aby nadrobić zaległości w pracy, odpisać na maile albo dokończyć prezentację? Nie tędy droga. Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić po wyjściu z biura jest… wzięcie głębokiego oddechu, zostawienie za sobą codziennych zawodowych problemów i odprężenie się- podpowiada ekspert. Przerwa obiadowa to czas, który warto wykorzystać na regenerację. Dzięki temu, jesteśmy w stanie mądrze zarządzić drugą połową dnia i optymalnie rozplanować kolejne zadania. Nie bierzmy na lunch swojego laptopa, telefon zostawmy w biurze lub po prostu go wyłączmy. Praca połączona z jedzeniem, to tak naprawdę pozorna oszczędność czasu, która w efekcie zabiera energię i skutkuje dużo niższą produktywnością do końca dnia.

Nie warto zmuszać się do podporządkowania się jednolitym regułom – dobrze jest jednak zastanowić się jak wzmocnić koncentrację, ułatwić szukanie potrzebnych rzeczy, by zaoszczędzić czas i działać wydajniej. Być może przyda się lepsze zaplanowanie przestrzeni, w której pracujemy. Wbrew pozorom – biurko, przy którym często spędzamy większość dnia – jest tutaj ważnym narzędziem. Wystarczy zastosować się do kilku reguł: usunąć z blatu wszystko co nie jest absolutnie niezbędne, pogrupować przedmioty, odkładać rzeczy na miejscu i starać się utrzymać biurko w czystości jak najdłużej, aby pracować efektywniej i szybciej znaleźć potrzebne rzeczy.

Choć niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę to relaks, wbrew pozorom, trudna sztuka, a nadmiar obowiązków często nie pozwala się skutecznie oderwać od zawodowej rzeczywistości. Jednak, aby móc pracować efektywnie, musimy znaleźć czas oraz sposób na prawdziwy i wartościowy wypoczynek. Warto pamiętać o kilku zasadach, które pomogą nam znaleźć „zen”. Po pierwsze, praca zostaje w pracy: jeśli nie jest to sytuacja podbramkowa starajmy się zostawić służbowego laptopa w pracy, a komórkę w weekend chowajmy do szuflady. Po drugie, znajdźmy coś co wpływa na nas relaksująco. Po trzecie, starajmy się w trakcie czasu wolnego od pracy zwolnić tempo. Nie nadrabiajmy zaległości urzędowych, nie ogarniajmy w jeden dzień zaległości z całego tygodnia, po prostu postarajmy się zwolnić nieco tempo. Dać sobie czas, a nawet się ponudzić- podsumowuje Dąbrowska- Oleś.

W tym roku czekają nas dynamiczne zmiany na rynku pracy

Wideo

Materiał oryginalny: 12 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Drzemki w Pracy - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Julita

Słyszałam już o tych badaniach. Poza tym łatwo to spostrzec po efektwności pracy japończyków, którzy mają niepisany obowiązek robić sobie drzemki w pracy. Szkoda, że to nie dociera do Polskich pracodawców. Przemęczenie i stress są głównymi czynnikami redukującymi koncentrację i efektywność pracy. Moim rozwiązaniem na to jest stosowanie trzech rodzai żeń- szenia w Gold żeń- szeń complex, który doskonale niweluje zmęczenie, wspomaga odporność na stress i dodaje energii zarówno umysłowej jak i fizycznej. Jakiś czas temu przez przemęczenie i stress wpadłam w wypalenie zawodowe, moja efektywność spadła o 80%, a teraz wszystko wróciło do normy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3